יום שלישי, 5 באוגוסט 2008

השאלון עם ירון טן-ברינק / מאת: סיני גז

- מה אתה עושה בימים אלה?
רואה המון טלוויזיה וכותב על זה ב"ידיעות אחרונות". בשעות הפנאי אני כותב על דברים אחרים, מפתח תכנים עתידיים ועתידניים למגירה, מתקלט לעצמי בבית ורוקד כמו דביל בסלון.

- מהו האירוע התרבותי שהשפיע עלייך יותר מכל?
קשה לבחור אחד. הרייב הלא-חוקי הראשון שהייתי בו (ג'ילבון, 1992); הרייב החוקי הראשון שהייתי בו (פארק אשכול, 1996); אולי בעצם ההופעה הראשונה שהייתי בה בלי ההורים: יורית'מיקס בבריכת הסולטן, 1987, אני ילד בן 13 שעומד מתחת לבמה, ואנני לנוקס העל-מינית מורידה חולצה ונותרת בחזיית תחרה אדומה לוהטת. נותר בי רושם עז.

- מה מדליק אותך מבחינה יצירתית?
אנשים מעולים וטקסטים מצוינים, ועדיף שיבואו ביחד.

- מהו הצליל האהוב עלייך?
הבייסליין של ה-TB303 (שום קשר משפחתי).

- מהי התמונה שהשפיעה עלייך יותר מכל?
קצת מביך, אבל כנראה שזאת.

- אם היית קורא מחשבות, את מחשבותיו של מי היית רוצה לקרוא?
את המחשבות של קברניטי ערוץ 2 ו-10. אני חייב לדעת מה עובר להם בראש כשהם מאשרים לשידור אשפה כמו "הפוליגרף" ו"היפה והחנון".

- אם יכולת לשוטט בזמן, באיזו תקופה היית רוצה לבקר?
בעתיד, אחרי שהמין האנושי הכחיד את עצמו והמערך האקולוגי השתקם.

- מהו האלבום או השיר שהשפיע עלייך יותר מכל?
האלבום החום של אורביטל. יצירת מופת אלקטרונית שהגדירה מחדש את הלופ וחיווטה לי מחדש את אזורי האודיו במוח.

- עם איזה אמן (חי/מת) היית רוצה לעבוד? ולמה דווקא איתו?
עם פיליפ ק. דיק, גדול סופרי המד"ב והפסיכונאוטים של כל הזמנים, אולי האיש שראה מבעד לאשליית הקיום יותר מכל אדם אחר לפניו ואחריו.

- מה מוציא אותך מדעתך?
פטריות הזייה, אבל זה לא קרה מאז 2001.

- מה מצחיק אותך?
העולם. וגם נונסנס משובח, קומדיות בריטיות פרועות, אנימציה אמריקאית סאטירית ודאגלס אדאמס.

- מה הדבר המטורף ביותר שעשית?
עזבתי בגיל 19 את "כל העיר" של רשת שוקן ועברתי ל"עיתון ירושלים" של ידיעות תקשורת. הייתי העיתונאי הראשון שעשה מהלך חסר-היגיון כזה, והוא התגלה כאחד המוצדקים בקריירה שלי.

- מה מביך אותך?
כתיבה עילגת ואנשים נטולי ספקות.

- מה הדבר המטופש ביותר שעשית?
חזרתי משבע שנים באמסטרדם כדי להקים אתר אינטרנט לשבועון "רייטינג", בלי לבדוק קודם סוגיות זוטרות כמו תקציב ומשאבי-אנוש, רק כדי לגלות עם תחילת העבודה שאין לי אף אחד משניהם. אבל היה כיף גדול ואני לא מתחרט על זה לרגע.

- איך היית משפר את העולם?
משמיד את הקפיטליזם, הנאציונליזם והמונותאיזם, ואז יושב ומסתכל איך שאר האיזמים נופלים כמו קוביות דומינו. או לפחות מכריח את כולם לקרוא את טרילוגיית "ישמעאל" של דניאל קווין.

- לו היו ניתנות לך שלוש משאלות מה הן היו?
1. שלום עולמי
2. אהבה חופשית
3. לא לשכוח מה היה הדבר השלישי.

- מהי החולשה הכי גדולה שלך?
נשים שיודעות מה הן רוצות.

- איפה תהיה עוד 10 שנים?
אם לוח השנה של המאיה והתיאוריות של טרנס מק'אנה לגבי ה-21.12.2012 נכונות, אז במקום שאי אפשר אפילו לדמיין. אם הם טועים, אז כנראה שבטלוויזיה. אני מקווה שהם צודקים.

- נסח שאלה שהיית מעוניין לשאול את עצמך וענה עליה
שאלה: מה ישראלי בעינייך?
תשובה: איסמעיל הנייה

- מי היית רוצה שיענה על השאלון הזה?
אוהד פישוף, רוגל אלפר, יהודה נוריאל.

ירון טן-ברינק הוא עיתונאי.

אין תגובות: