יום שני, 4 באוגוסט 2008

השאלון עם יעל מאירי / מאת: סיני גז

-מה את עושה בימים אלה ? אני מעצבת אתר למלחין דניאל קורן, אני מעצבת גם את עטיפת סינגל הבכורה של נעה שמר ועובדת על התמונות של האלבום הבא של רות דולורס וייס.
אני גם מעצבת את עטיפת האוסף השלישי בסדרת אוספים מוזיקלים שאני עורכת ומעצבת ששמה המקוצר הוא "זכור" (שמה הארוך הוא "בכל פעם שאתה רוצה להעביר לשיר הבא זכור, אתה יכול") כשהרעיון של הסידרה הוא לנער את המאזין במהלך ההאזנה ולגרום לו לבחור מה הוא שומע ומה לא. מעין אנטי תזה למה שגלגל"ץ עושים. אני גם מעצבת גירסת דפוס פשוטה יותר לאוסף הפאנק הישראלי שעשיתי לפני כמה חודשים כי הוא עומד להתווסף לאחד מהגליונות הבאים של הפנזין MFM.
מהצד של הצילום אני במגעים עם כל מיני הרכבים לגבי פרוייקט הקליק הבא למגזין של השרת העיוור, שהוא למעשה כתבה מצולמת בפורמט המוכר של "יום בחיי".
וכמובן שאני ממשיכה לצלם הופעות לאתר שלי.
ברמה האישית אני עושה הרבה שטויות שאני אמנע מלפרט למרות שלאחרונה חלק גדול מהשטויות האלה מתנקז בצורה כזאת או אחרת לעמוד פליקר שלי.

- מהו האירוע התרבותי שהשפיע עלייך יותר מכל? זה נשמע קצת מצחיק, אולי כי זאת להקה שהיום אני לא משתגעת ממנה או ממה שהסולנית (שבעצם היתה הלהקה) עושה, אבל כשBelly הגיעו לארץ ב 96 או 95, זאת היתה חתיכת חוויה תרבותית. למרות שלא שמעתי עליהם לפני פתאום נפתח אצלי משהו לגבי מוזיקה.

- מה מדליק אותך מבחינה יצירתית ? כנות. היחשפות. רעיון טוב הרבה פעמים מדליק אותי הרבה יותר ממשהו ויזואלי.

- מהו הצליל האהוב עלייך ? יש איזה צליל סינטיסיזר כזה שאין לי מושג איך להסביר מה הוא אבל זה מעין שאיבה מתעצמת כזה. יש איזה שיר של דה סאונדז שיש בו את זה וזה לגמרי מלהיב אותי משומה.

- מהי התמונה שהשפיעה עלייך יותר מכל? קשה לי לחשוב ברמה של תמונה / דימוי ספציפי. אני חושבת שכשנתקלתי בפרוייקט שאנני לייבוביץ' עשתה עם הרולינג סטוונז הבנתי משהו לגבי סוג הפרוייקטים שהייתי רוצה לקחת חלק בהם, לא ברמת הצילומים, או סדר הגודל של הלהקה (שהיתה עצומה בזמנו) אלא יותר בהיקף, בעומק, בגישה ובמרחק של הצילום ושל התחושה שהוא מייצר.

- אם היית קוראת מחשבות את מחשבותיו של מי היית רוצה לקרוא ? אחת מהבעיות שלי היא שאני מנסה יותר מידי לקרוא מחשבות של אנשים. לא בטוחה שהייתי רוצה לשמוע מחשבות של אף אחד, בכלל להיות תקוע כשאתה שומע מחשבות של אנשים נראה לי דבר די מחרפן. אבל אם יש לי כפתור כזה שאפשר להפעיל ולכבות את שמיעת המחשבות אולי הייתי רוצה לשמוע מחשבות של ילדים, או כלבים או אולי ערסים. נראה לי מעניין להחשף לדרכי חשיבה שונים משלי.

- אם יכולת לשוטט בזמן, באיזו תקופה היית רוצה לבקר ? אוי, אני סאקר של מסע בזמן ומציאויות מקבילות ועניינים כאלה. תמיד קשה לי להחליט. תכלס היה מעניין לראות מה קרה פה בארץ בשנות השבעים נגיד. מידי פעם אני מדובבת את סבא שלי לספר לי סיפורים מתקופת שנות בארבעים או השישים וכאלה וזה נשמע כזה הזוי. פתאום אני ממש רואה בראש התרחשויות נורא ישראליות ומוכרות בשחור לבן. ותכלס מדהים לשמוע איך מה שהמדינה או אנשים היום זה נגזרת של כל מיני דברים שהיו פה אז.

- מהו האלבום או השיר שהשפיע עלייך יותר מכל ?
אין כזה דבר. אני זוכרת שבכיתה ז או משהו הייתי הולכת ללימודים עם ווקמן והאלבום הראשון של שבק ס, ממש ידעתי את המילים והכל. הם גם באו באותה תקופה באו להופיע ביד לבנים והלכתי להופעה. זה לא היה ארוע ששינה את חיי אבל יש מצב שזה ההופעה והמסיבה הראשונה שהייתי בה עד נגיד גיל 22. אבל לא, זה לא כזה השפיע עלי, זה כן האלבום הראשון שאני זוכרת שהכרתי בו כיחידה שלמה.

- עם איזה אמן (חי/מת) היית רוצה לעבוד ? ולמה דווקא איתו ? אני חושבת שנושאי המגבעת, בזמנם, היו מההרכבים שהיום אני מחפשת ונדלקת עליהם. מההרכבים שמאוד בתוך המוזיקה שהם יוצרים. אחד הדברים שהכי מדליקים אותי בהופעה זה התחושה שמי שעל הבמה מתעל איזה משהו שעובר דרכו ולא מגיש לי באופן מנותק משהו שהוא לא מתחבר אליו בכלל. נראה לי שבנושאי המגבעת, ובהופעות שלהם ניצוץ הכנות או ההידלקות מהעשיה עצמה היתה נוכחת. כאילו גם היום רואים את זה בדברים שפישוף עושה.

- מה מוציא אותך מדעתך ? לא תמיד, אבל הרבה פעמים אני מתחרפנת כשאני מנסה להבין בחירות שאנשים עושים.

- מה מצחיק אותך ? להסתכל על תמונות שאנשים מעלים לפליקר במחשבה שאף אחד בעולם לא יסתכל עליהן. האמת שזה לא תמיד מצחיק, אבל לפעמים זה קורע.

- מה הדבר המטורף ביותר שעשית ? צבא.

- מה מביך אותך ? ערום. במובן הכי פשוט ובמובן הכי עמוק.

- מה הדבר המטופש ביותר שעשית ? ממש קשה לי לחשוב על משהו מטופש שעשיתי. יש לי נטיה לדרמה אז אני מכנה דברים מטופשים שאני עושה כנוראיים ובלתי נסלחים. תכלס לפגוע באנשים זה דבר מאוד מטופש.

- איך היית משפרת את העולם ? זאת שאלה ממש קשה. הייתי רוצה להסביר לאנשים שהם לא צריכים לנסות לשנות את העולם אלא פשוט לחיות כמו שהם היו רוצים שכל אחד אחר סביבם יחיה. אולי פשוט צריך להשמיע את לונלי פלנט של דה דה פשוט אחרי כל מהדורת חדשות שלישית או משהו. יש מצב שזה יעזור.

- מהי החולשה הכי גדולה שלך ? רק אחת?

- איפה תהיי עוד 10 שנים ? אמ. פה?

- נסחי שאלה שהיית מעוניינת לשאול את עצמך ועני עליה
כמה זה יותר מידי? אני לא יודעת.
יעל מאירי היא מעצבת וצלמת.

אין תגובות: