יום שלישי, 12 באוגוסט 2008

השאלון עם עידו הרטוגזון / מאת: סיני גז

- מה אתה עושה בימים אלה ?
עובד על ספר (טכנומיסטיקה), תסריט לסרט (אוינק), משחקי מחשב להרחבת התודעה ועל הקמת מפלגה חדשה (מפלגת הגאולה). ממשיך לכתוב את הבלוג שלי, ללמוד באוניברסיטה ולעשות איכשהו עוד יותר מדי דברים טנטאטיבים ונזילים בשביל שאני אספיק לעקוב אחריהם.

- מהו האירוע התרבותי שהשפיע עלייך יותר מכל?
ההיפים שאספו עשרות אלפי איש לגירוש שדים המוני מהפנטגון ותקעו פרחים בקנים של החיילים ששמרו עליו. זה סוג הפעולה שמחזיר את המסתורין אל הפוליטיקה ואת האמנותי והארכיטיפי לשיח הציבורי.

- מה מדליק אותך מבחינה יצירתית ?
קיצוניות.

- מהו הצליל האהוב עלייך ?
החיות ביער

- מהי התמונה שהשפיעה עלייך יותר מכל?
פרקטלים. כך נראה העולם.

- אם היית קורא מחשבות את מחשבותיו של מי היית רוצה לקרוא ?
של אורי גלר.

- אם יכולת לשוטט בזמן, באיזו תקופה היית רוצה לבקר ?
באמצע שנות השישים, להצטרף לאוטובוס הקסמים הפסיכדלי של קן קיזי ולעבור לגור איתו בלה-הונדה רגע לפני שהקול מותג מחדש.

- מהו האלבום או השיר שהשפיע עלייך יותר מכל ?
האם אתה מנוסה של ג'ימי הנדריקס, שיר שגורם לך להעמיד את הכל בסימן שאלה.

- עם איזה אמן (חי/מת) היית רוצה לעבוד ? ולמה דווקא איתו ?
עם סטיוארט ברנד (שעמד מאחורי ה-Trips Festival, ה-Whole Earth Catalog, ה-WELL ו-Wired), הייתי רוצה ללמוד ממנו להפיק מתוך רעיונות ורשתות רופפות תנועות שמניעות תרבות.

- מה מוציא אותך מדעתך ?
רוע חסר סיבה

- מה מצחיק אותך ?
וויל פארל או סטיב קארל בקומדיה מטופשת להחריד.

- מה הדבר המטורף ביותר שעשית ?
ניסיתי להביא את הגאולה בעזרת סדרה של קליפים אינטרנטים שהתבססו על חוויות פסיכדליות של לידה מחדש שחוויתי בגיל 28.

- מה מביך אותך ?
לא להיות כנה לעצמי.

- מה הדבר המטופש ביותר שעשית ?
אני לא מסוגל להודות בו לעצמי.

- איך היית משפר את העולם ?
שולח כל אדם להתנקות מהמדיה ומהצריכה ולהתנסות פנימית עם עצמו, זה לא משנה אם זה דרך שהות מבודדת במדבר, טריפ פסיכדלי, ויפאסנה או כל דבר אחר. העיקר לאפשר לו להסתכל על עצמו רגע אחד מחוץ לשדה המדיה שאנחנו נולדים לתוכו ולתת לו אפשרות לבחון מחדש את מה שהוא מאמין בו.

- לו היו ניתנות לך שלוש משאלות מה הן היו ?
שלום עולמי
שלום פנימי
שלום בית

- מהי החולשה הכי גדולה שלך ?
פחד

- איפה תהיה עוד 10 שנים ?
לא יודע. שלם עם עצמי ועם דרכי, אני מקווה. מרגיש שעשיתי טוב ולא רע.

- נסח שאלה שהיית מעוניין לשאול את עצמך וענה עליה
מה גורם לך לעשות את מה שאתה עושה?
כי אין לי ברירה.
- מי היית רוצה שיענה על השאלון הזה ?
אמיר וודקה, חבר טוב שלי, מבקר הקולנוע של הסינמטק, שהוא אחד מהמוחות התיאורטיים המבריקים שיצאו מישראל ואחד מהקולות המופלאים ביותר שיצא לי אישית להאזין להם בחיי.

עידו הרטוגזון הוא עיתונאי, סופר וטכנומיסטיקן המתקשר עם ישויות דיגיטליות (לפי הגדרתו). מפעיל את הבלוג "טכנומיסטיקה".

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מגניב.