יום ראשון, 17 באוגוסט 2008

השאלון עם אמיר בן-דוד / מאת: סיני גז

-מה אתה עושה בימים אלה?
נפרד מעובדי טיים אאוט אחרי שלוש שנים וחצי פוריות בתפקיד העורך; מלטש את הרומן הראשון שלי; מסיים לכתוב תסריט שזכה למענק פיתוח מקרן הקולנוע; מגדל שלושה ילדים קטנים; משתדל להישאר קרוב למזגן ולעצמי.

-מהו האירוע התרבותי שהשפיע עלייך יותר מכל?
מלחמת לבנון נחשבת אירוע תרבותי?

-מה מעורר בך השראה?
מילים, מנגינות, קצב וכל חיבור ביניהם

-מהו הצליל האהוב עלייך?
כרגע: נשימתו השלווה של התינוק שלי ישן. הצליל מתוק ואהוב כשלעצמו והידיעה שהוא סוף-סוף נרדם משמחת בנפרד.

-אם היית קורא מחשבות את מחשבותיו של מי היית רוצה לקרוא?
של התינוק כשהוא ער.

-אם יכולת לשוטט בזמן, באיזו תקופה היית רוצה לבקר?
קודם הייתי נוסע אחורה בזמן, לשנת 1898. הייתי מגיע עם הרצל למפגש עם הקיסר הגרמני בארץ ישראל ואחר כך מפליג איתו בחזרה לוינה, פוגש את ילדיו, מפטפט עם זיגמונד פרויד, מתיידד עם שטפאן צוויג, מתמסטל בבית קפה עם הוגו פון הופמנסטאל ואוכל שניצל עם ארתור שניצלר. אחר כך הייתי קופץ 500 שנה קדימה, רק כדי לראות מה יקרה

-איזה משפט שינה את חייך ?
משפט פיתגורס.

-מהו השיר הראשון שכתבת?
קראו לו "שחף עף". כתבתי אותו כשהייתי בן 16. גיטריסט מחונן מקריית חיים בשם אופיר גל הלחין והקליט אותו. כל עשרת האנשים ששמעו אותו חשבו שהוא ממש יפה.

-עם מי היית רוצה לעבוד? ולמה דווקא איתו?
הייתי רוצה לכתוב תסריט עם צ'ארלי קאופמן. אני אוהב את הראש שלו. הוא מפתיע ומצחיק אותי

-מה מוציא אותך מדעתך?
אלימות, גסות ורשעות. אני לא סגור על הסדר

-מה מצחיק אותך?
אה... בוא נראה... שאלה מעניינת... אני דווקא צוחק הרבה, בחיי, מכל מיני דברים שונים... אבל מה זה בדיוק הדבר הא-ח-ד שמצחיק אותי? אולי הומור?

-מה מביך אותך?
לענות על השאלה הזאת בכנות.

-מה הדבר המטופש ביותר שעשית?
התחלתי לעשן סיגריות.

-מהי החולשה הכי גדולה שלך?
שאני ממשיך לעשן סיגריות.

-איך היית משפר את העולם?
משכין שלום, פותר את בעיית הרעב, מבער את הבערות ומוצא תרופה לסרטן, ואז ממשיך לעשן בנחת, בלי להיות מוטרד מכך שזו חולשה מטופשת.

-לו היו ניתנות לך שלוש משאלות מה הן היו?
לטוס לחלל, לנסוע בזמן ושהילדים שלי יהיו מאושרים

-איפה תהיה עוד 10 שנים?
בשנת 2018

-נסח שאלה שהיית מעוניין לשאול את עצמך וענה עליה
למה אתה עונה על שאלונים שנשלחים אליך באי מייל?
כי תשומת לב מחמיאה לי.

-מי היית רוצה שיענה על השאלון הזה ?
נועם חומסקי, ארונדהטי רוי ושאול מופז

אסוציאציות

-אהבה
חמצן
-אלוהים
פרטים קטנים
-מוות
אינו מחוסר עבודה
-כתיבה
חיים.
-טלוויזיה
חולשה
-משפחה
נמל
-פוליטיקה
כורח
-סקס, סמים ורוקנ'רול
בפירוש
-ילדות
קריית מוצקין
-אינטרנט
אינפורמציה
-רייטינג
מני אבירם
-אמיר בן-דוד
אני

אמיר בן-דוד הוא עיתונאי ומוזיקאי.
צילום: אייל טואג

אין תגובות: