יום שלישי, 22 ביולי 2008

השאלון עם נועה בביוף / מאת: סיני גז

- מה את עושה בימים אלה ?
סידורים אחרונים לקראת הטור הראשון שלי בחוף המזרחי של ארה"ב.

- מהו השיר הראשון שכתבת ?
שיר נורא טיפשי שנכתב כשהייתי ממש קטנה,ממה שאני זוכרת זה הלך ככה:
"חביתה תוססת על המטבח,איה איה הו מיילל הפח.." פסיכאדליה בגיל צעיר.

- מה מדליק אותך מבחינה יצירתית ?
אותם הדברים שגם יכולים לדכא את היצירתיות שלי ; החיים עצמם,ובני אדם על כל המורכבות שבהם.

- מהו הצליל האהוב עלייך ?
הקולות המתוקים שהאחיינית החדשה שלי משמיעה.

- אם היית קוראת מחשבות את מחשבותיו של מי היית רוצה לקרוא ?
בתור "obsessive thinker" יש לי יותר מדי משלי.

- אם יכולת לשוטט בזמן, באיזו תקופה היית רוצה לבקר ?
שנות השישים.ולו רק בשביל לדעת איך זה מרגיש להדליק את הרדיו ולשמוע את הביטלס/בוב דילן/ג'וני מיטשל בפעם הראשונה בחיים.לפני שהם הפכו לאגדות חיות.שלא לדבר על הזכות לראות אותם מופיעים באותה תקופה.זה תקף לגבי עוד מאות כשרונות שחיו ויצרו באותו העשור. לא הייתי מתנגדת גם לזלוג למחצית הראשונה של שנות ה 70.אני גרידית בכל מה שקשור במוזיקה.

- מהו האלבום או השיר שהשפיע עלייך יותר מכל ?
"The Beatles Ballads"
שמעתי את האוסף הזה בפטיפון של אבא שלי כשהייתי בת שש,ומצאתי את אהבת חיי,
על כל המשמעויות וההשלכות האפשריות שלה.

- עם איזה אמן (חי/מת) היית רוצה לעבוד ? ולמה דווקא איתו ?
ביל קלאהן (סמוג).היוצר האהוב עלי בשנים האחרונות.בגלל המילים שרק הוא מכיר ומשתמש בהן,בגלל הקול שלו והדרך בה הוא שר. בגלל שהוא האחרון שהקשבתי לו באדיקות דתית.

- מה מוציא אותך מדעתך ?
כשלא מבינים אותי

- מה מצחיק אותך ?
שפות שרק אתה יכול להמציא ומישהו שמבין אותם.

- מה הדבר המטורף ביותר שעשית ?
קפצתי מרכבת נוסעת באמצע הלילה בשטח כפרי מבודד באיטליה

- מה מביך אותך ?
להתפס.

- מה הדבר המטופש ביותר שעשית ?
מטופש כ"כ שלא ניתן להזכיר אותו כאן.

- לו היו ניתנות לך שלוש משאלות מה הן היו ?
1.אהבה גדולה שתלווה אותי עד סוף ימיי.
2.בריאות טובה שתלווה אותי עד סוף ימיי.
3.ליצור ולהתעסק במוזיקה כדרך חיים בכל מובן אפשרי עד סוף ימיי.

- איך היית משפרת את העולם ?
השאלה הזו גורמת לשעות ארוכות לחלוף על פני, בזמן שאני מנסה למצוא תשובה/פתרון.

- מהי החולשה הכי גדולה שלך ?
ערמה גדולה של צי'פס ביתי ומחשבות בלתי פוסקות.

- איפה תהיי עוד 10 שנים ?
על הספה עם ערמה גדולה של צי'פס,הגבר שאני הכי אוהבת בעולם,הילד שאני הכי אוהב בעולם ואיזה סרט טיפשי ברקע.

- נסחי שאלה שהיית מעוניינת לשאול את עצמך ועני עליה

מה הכי היית רוצה להגשים עבור אדם אחר?
הייתי רוצה להביא את פול מקרטני הישר לדירה של אחותי,כדי שישיר רק בשבילה את black bird.

- מי היית רוצה שיענה על השאלון הזה ?
המון אנשים.כל התחנות תרבות שלי,כל מי שנגע והשפיע על חיי.רשימה ארוכה.
הנה התקציר לאהובים במיוחד מהארץ :יאיר יונה,אבא שלי,שלום גד,שלום חנוך,קובי אור.

נועה בביוף היא מוזיקאית.
צילום: מיכל שני.

אין תגובות: