יום שלישי, 24 ביוני 2008

השאלון עם דבורית שרגל / מאת: סיני גז

- מה את עושה בימים אלה ?
כותבת את שני הבלוגים שלי: ולווט אנדרגראונד, המרכזי, הציבורי, ולחיות את חייה, שם אני בוחנת פכים מחיי בכל המישורים.
בנוסף, אני מרצה בכל מיני מקומות ועל כל מיני אספקטים הקשורים בבלוגים, ברשת ובעיתונות, זוממת כמה מיזמים אינטרנטיים, ומתכוונת לכתוב משהו. אני עוד לא סגורה על זה.

- מהו האירוע התרבותי שהשפיע עלייך יותר מכל?
וואוו. לא יודעת לומר לך בוודאות. אולי ספרים מסוימים, אלו שאנשים צעירים קראו פעם, כמו סדהרתא, כמעיין מתבגר, זן ואמנות אחזקת האופנוע, ואולי הסרט סוסעץ של יקי יושע, שבגללו הלכתי ללמוד קולנוע, ואולי הטייפ הראשון שקנו לי לבת מצווה, ואולי הנסיעה הראשונה לחו"ל, לפריז, אחרי הצבא. הרבה דברים.


- מה מדליק אותך מבחינה יצירתית ?
אממ: קלישאה: מקוריות, חווייה רגשית, משהו שלא ראיתי או לא הרגשתי קודם, זווית חדשה על נושא שחוק.

- מהו הצליל האהוב עלייך ?
המפוח של עיריית תל אביב, שמנקה לכאורה את הרחוב בשש בבוקר.
טוב, לא נכון. לא יודעת, לא חשבתי על זה. אוקיי, אהיה פיוטית: רחש הגלים.

- מהי התמונה שהשפיעה עלייך יותר מכל?
תצלום שלי מגיל שלוש, בחתונה משפחתית, כשאבא שלי יושב לידי, רכון, ואני מסתכלת בסלידה על האירוע. כבר בגיל שלוש.
וגם השעונים של דאלי, גיבור נעורי המוקדמים.


- אם היית קוראת מחשבות את מחשבותיו של מי היית רוצה לקרוא ?
את מחשבותיו של כל מי שיושב מולי כשאני מדברת איתו, כדי לוודא שפיו ולבו שווים, אם כי זה יכול להיות מאוד מתסכל.

- אם יכולת לשוטט בזמן, באיזו תקופה היית רוצה לבקר ?
2070, כי רוב הסיכויים שלא אחיה כבר.


- מהו האלבום או השיר שהשפיע עלייך יותר מכל ?
לא יפה להגיד, אבל אני חושבת ש"החומה".


- עם איזה אמן (חי/מת) היית רוצה לעבוד ? ולמה דווקא איתו ?
לו ריד, סימון דה בובואר, יוסף סידר, ניר ברגמן.
תמיד יש חשש שיוצרים גדולים הם אנשים דוחים בעליל, אבל אני מוכנה לקחת סיכון עם הארבעה האלו.
יש לי תקווה שלא אתאכזב. ולמה הם מלכתחילה? כי אני אוהבת את העבודות שלהם.

- מה מוציא אותך מדעתך ?
כשלא מבינים את הדברים שאמרתי או כתבתי.

- מה מצחיק אותך ?
סיינפלד, חברים, ההומור של ד"ר האוס וגם הומור מר ושחור, שמתייחס לאבסורד הקיום שלנו.

- מה הדבר המטורף ביותר שעשית ?
מממ, אני לא עושה שום דבר מטורף, כי אני פחדנית גדולה. יש האומרים שלרכוב על אופניים בעיר זה טירוף.

- מה מביך אותך ?
טרנד ההתנשקות על הלחיים עם זרים גמורים.

- מה הדבר המטופש ביותר שעשית ?
אוי, אלוהים. יש מיליון. בעיקר אני מצרה על מקומות עבודה מסוימים שהקדשתי להם את חיי, ואנשים איתם ביליתי זמן מיותר לגמרי.

- איך היית משפרת את העולם ?
בררררר. פפפפ. אין לי מושג. אולי מדללת את המין האנושי בכמה מיליונים :)
אני מנסה להתנהג בסדר עם העולם ועם הבריות, ולתקן דברים קטנים ככל יכולתי, כתיבת הבלוג שלי היא סוג של תיקון עולם, כלומר אני מנסה לפחות, כמו כן אני מנסה לא לפגוע בכדה"א, כולל מִחזור נייר ופלסטיק.

- מהי החולשה הכי גדולה שלך ?
הנוקשות, האטימות החברתית לפרקים, וחוסר היכולת לקבל חולשות של אחרים ושל עצמי.

- איפה תהיי עוד 10 שנים ?
אל תפחיד אותי.

- נסחי שאלה שהיית מעוניינת לשאול את עצמך ועני עליה
למה את לא מתחילה כבר לכתוב משהו ממשי?
והתשובה: אני מפחדת מהתוצאה.
דבורית שרגל, עיתונאית ובלוגרית מפעילה את הבלוגים ולווט אנדרגראונד ולחיות את חייה

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

זה הלינק לתמונה מגיל 3
http://www.notes.co.il/dvorit/23816.asp