יום ראשון, 22 ביוני 2008

השאלון עם יאיר רוה / מאת: סיני גז

- מה אתה עושה בימים אלה ?

כותב סדרה לערוץ 2, עובד על סרט תיעודי, שובר את הראש על ספר קטן וחמוד על קולנוע שאני אמור לכתוב, מעדכן את הבלוג שלי בעברית כל שלוש שעות והבלוג שלי באנגלית כל שלושה ימים, עובד על המדור שלי ב"פנאי פלוס", בודק עבודות של התלמידים שלי באוניברסיטה ובסם שפיגל, מנסה להרים שני מיזמי אינטרנט שונים, צופה בסרטים של פסטיבל הקולנוע בירושלים, הפסטיבל האוסטרלי והפסטיבל ההומו-לסבי, קורא ספרים של בעל התניא ור' נחמן מברסלב מתוך ההידלקות העכשווית שלי גם על הברסלבים וגם על החב"דניקים ומשחק עם שתי בנותיי ואשתי. תפסת אותי בשבוע קצת חלש.

- מהו האירוע התרבותי שהשפיע עלייך יותר מכל?

הכל מתחיל ונגמר בקולנוע. אז זה כנראה כשראיתי כילד את "אי.טי" בקולנוע רב חן בתל אביב. או כשהלכתי למרתון "מלחמת הכוכבים", גם כן ברב-חן. או ה-16 פעמים בהם ראיתי את "בלייד ראנר" בקולנוע בשלוש השנים הראשונות אחרי שהוא יצא.

- מה מדליק אותך מבחינה יצירתית ?

בין אם אני כותב משהו משל עצמי או כותב ביקורת על עבודה של אחרים, המנגנון היצירתי נורא דומה לזה של התאהבות ושברון לב. אני מתאהב בסרטים, דיסקים, שירים, ואז רוצה לרוץ למקלדת ולכתוב להם שיר אהבה בעיתון או בבלוג. או מתאכזב מהם, ליבי נשבר ואני רוצה להמטיר עליהם תוכחה וכעס. ועכשיו כשאני כותב גם דברים משל עצמי, המנגנון דומה, אבל יותר מסוכן: אני מתאהב בדמויות פיקטיביות שהמצאתי ורוצה לדעת מה קורה להן הלאה.


- מהו הצליל האהוב עלייך ?

20 התווים הראשונים של See You של דפש מוד. מצילת ה-high-hat בפתיחת "Every Little Thing She Does Is Magic" של פוליס.

- אם היית קורא מחשבות את מחשבותיו של מי היית רוצה לקרוא ?

משה רבינו. יש כמה דברים שהוא ידע שאני חושב שהוא לא סיפר לנו.

- אם יכולת לשוטט בזמן, באיזו תקופה היית רוצה לבקר ?

בשנות ה-20. אני רוצה לראות איך צ'רלי צ'פלין ובאסטר קיטון נראו בצבע.

- מהו האלבום או השיר שהשפיע עלייך יותר מכל ?

מוזיקה זה הדלק שמניע אותי, אז זה המוני אלבומים. כמעט כל האלבומים של דפש מוד עד "Brilliant Trees"; "Violator" של דיוויד סילביאן. ו"מיסטר בלו סקיי" של ELO

- עם איזה אמן (חי/מת) היית רוצה לעבוד ? ולמה דווקא איתו ?

בריאן אינו. כי אני אוהב כל מה שהוא עושה, ממוזיקת אמביאנט איזוטרית ועד ההפקה של קולדפליי החדש.

- מה מוציא אותך מדעתך ?

מפיצים.

- מה מצחיק אותך ?

מונטי פייתון.

- מה הדבר המטורף ביותר שעשית ?

ילדים.

- מה מביך אותך ?

כפות רגליים.

- מה הדבר המטופש ביותר שעשית ?

יש לי תחושה שהדבר המטופש ביותר שעשיתי עוד לפניי. ביום שבו יהיה לי קצת כסף אני רוצה להקים קולנוע שכונתי, להקרנת סרטים שרק אני אוהב בפילם על מסך גדול, כמו שהיה פעם קולנוע פריז. זה מטופש כי ברור שיום אחרי שזה יקרה כבר לא יהיה קצת כסף.

- איך היית משפר את העולם ?

צדקה.

- מהי החולשה הכי גדולה שלך ?

כרגע, האינטרנט.

- איפה תהיה עוד 10 שנים ?

כאן, מנסה לגמור את המטלות שלי מהשאלה הראשונה.

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של יאיר רוה

יאיר רוה הוא מבקר קולנוע ותסריטאי ישראלי, מפעיל את הבלוג סינמסקופ בעברית ובאנגלית.

תגובה 1:

עידן אמר/ה...

המבקר הנ"ל הוא נאד נפוח שסובל מעודף חשיבות עצמית.